Tisková zpráva k projektu Asociace sociálního poradenství „Zvyšování spotřebitelské gramotnosti obyvatel ČR“
Hlavním cílem projektu je zorganizovat a uskutečnit 18 seminářů zaměřených na zvyšování finanční gramotnosti pro spotřebitelskou veřejnost a zejména seniory žijících v domech s pečovatelskou službou, domech pro seniory. Semináře se uskuteční v následujících městech: Ostrava, Karviná, Sokolov, Karlovy Vary, Praha , Ústí nad Labem, Chomutov, Liberec, Přerov, Bruntál, Kladno, Neratovice, Brno, Uherský Brod, Uherské Hradiště, Pardubice, Český Krumlov, Třebíč
Projekt je v souladu s cíli spotřebitelské politiky ČR a byl podpořen prostřednictvím dotace z finančních prostředků Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Předpokládaný počet lidí, kteří projdou těmito semináři za 12 měsíční trvání projektu je 260. Zároveň mezi cílovou skupinou budou distribuovány informační materiály (leták), a to jak v tištěné podobě, tak prostřednictvím internetu v elektronické podobě.
Termín realizace projektu: 1. ledna 2021- 31. prosince 2021
30.6.2021
Kontakt:
Hynek Kalvoda
Asociace sociálního poradenství
Sabinova 3
130 00 Praha 3
E-mail:
Tel. 777 257 568¨
Tisková zpráva k projektu Asociace sociálního poradenství „Zvyšování spotřebitelské gramotnosti obyvatel ČR“, podpořeného Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR
Hlavním cílem projektu je zorganizovat a uskutečnit 18 seminářů zaměřených na zvyšování finanční gramotnosti pro spotřebitelskou veřejnost a zejména seniory žijících v domech s pečovatelskou službou, domech pro seniory. Projekt je v souladu s cíli spotřebitelské politiky ČR a byl podpořen prostřednictvím dotace z finančních prostředků Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Počet lidí, kteří se projektu zúčastnili, činil kolem 260. Semináře proběhly v 18 městech ČR. Časté dotazy souvisely s Milostivým létem a také zejména na podzim v souvislosti s krachy energetických firem a s přechodem k dodavateli poslední instance. Spotřebitele jsme upozorňovali zejména následující důležité kroky:
- V případě kdy původní dodavatel energií končí se zajišťováním jejich dodávky a spotřebitel (odběratel, zákazník) neuzavře smlouvu s novým dodavatelem, tak nastupuje automaticky jako nový dodavatel zákonem určený jeden z „dodavatelů poslední instance“. Spotřebitel se dozví tak, že mu jeden z dodavatelů poslední instance zašle dopis s oznámením o zahájení dodávky energie.
- Většina dodavatelů poslední instance zaslala spotřebitelům rozpis záloh na dodávku energie s možností jejich snížení.
- Nemá-li spotřebitel prostředky na zaplacení záloh, doporučujeme, aby začal co nejdříve jednat s dodavatelem o hrazení záloh ve splátkách podle splátkového kalendáře.
- Nemá-li spotřebitel prostředky na zaplacení vyúčtování či záloh na dodávku energie a potřebuje pomoc z důvodu navýšení cen energií, doporučujeme zkontaktovat Úřad práce ČR za účelem podání žádosti o jednorázovou sociální dávku či o dlouhodobou podporu (po individuálním posouzení poradí pracovníci Úřadu práce), jejímž výsledkem bude možné přiznání nároku Úřadem práce.
- Upozorňujeme na to, aby spotřebitel nastalou situaci neřešil rychlou a nebezpečnou půjčkou.
Zároveň byly mezi spotřebitele distribuovány leták a aktualizovaná brožurka.
Praha 22. 12. 2021
Kontakt:
Hynek Kalvoda
Asociace sociálního poradenství
Sabinova 3
130 00 Praha 3
E-mail:
Tel. 777 257 568
BROŽURA S NÁZVEM " VEDENÍ OSOBNÍHO A RODINNÉHO ROZPOČTU" KE STAŽENÍ ZDE: BROŽURA
20.7.2021
LETÁK S NÁZVEM "ZÁKLADNÍ PRAVIDLA VEDENÍ OSOBNÍHO A RODINNÉHO ROZPOČTU KE STAŽENÍ ZDE: LETÁK
20.7.2021
Tento projekt je realizován za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky.