Zvyšování spotřebitelské gramotnosti obyvatel ČR 2021

Tisková zpráva k projektu Asociace sociálního poradenství „Zvyšování spotřebitelské gramotnosti obyvatel ČR“

 

Hlavním cílem projektu je zorganizovat a uskutečnit 18 seminářů zaměřených na zvyšování finanční gramotnosti pro spotřebitelskou veřejnost a zejména seniory žijících v domech s pečovatelskou službou, domech pro seniory. Semináře se uskuteční v následujících městech: Ostrava, Karviná, Sokolov, Karlovy Vary, Praha , Ústí nad Labem, Chomutov, Liberec, Přerov, Bruntál, Kladno, Neratovice, Brno, Uherský Brod, Uherské Hradiště, Pardubice, Český Krumlov, Třebíč

Projekt je v souladu s cíli spotřebitelské politiky ČR a byl podpořen prostřednictvím dotace z finančních prostředků Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Předpokládaný počet lidí, kteří projdou těmito semináři za 12 měsíční trvání projektu je 260. Zároveň mezi cílovou skupinou budou distribuovány informační materiály  (leták), a to jak v tištěné podobě, tak prostřednictvím internetu v elektronické podobě.

 

Termín realizace projektu: 1. ledna 2021- 31. prosince 2021

 
30.6.2021

 

Kontakt:
Hynek Kalvoda
Asociace sociálního poradenství
Sabinova 3
130 00 Praha 3
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tel. 777 257 568¨

 

 

 

Tisková zpráva k projektu Asociace sociálního poradenství „Zvyšování spotřebitelské gramotnosti obyvatel ČR“, podpořeného Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR

Hlavním cílem projektu je zorganizovat a uskutečnit 18 seminářů zaměřených na zvyšování finanční gramotnosti pro spotřebitelskou veřejnost a zejména seniory žijících v domech s pečovatelskou službou, domech pro seniory. Projekt je v souladu s cíli spotřebitelské politiky ČR a byl podpořen prostřednictvím dotace z finančních prostředků Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Počet lidí, kteří se projektu zúčastnili, činil kolem 260. Semináře proběhly v 18 městech ČR. Časté dotazy souvisely s Milostivým létem a také zejména na podzim v souvislosti s krachy energetických firem a s přechodem k dodavateli poslední instance. Spotřebitele jsme upozorňovali zejména následující důležité kroky:

 

  • V případě kdy původní dodavatel energií končí se zajišťováním jejich dodávky a spotřebitel (odběratel, zákazník) neuzavře smlouvu s novým dodavatelem, tak nastupuje automaticky jako nový dodavatel zákonem určený jeden z „dodavatelů poslední instance“. Spotřebitel se dozví tak, že mu jeden z dodavatelů poslední instance zašle dopis s oznámením o zahájení dodávky energie.
  • Většina dodavatelů poslední instance zaslala spotřebitelům rozpis záloh na dodávku energie s možností jejich snížení.
  • Nemá-li spotřebitel prostředky na zaplacení záloh, doporučujeme, aby začal co nejdříve jednat s dodavatelem o hrazení záloh ve splátkách podle splátkového kalendáře.
  • Nemá-li spotřebitel prostředky na zaplacení vyúčtování či záloh na dodávku energie a potřebuje pomoc z důvodu navýšení cen energií, doporučujeme zkontaktovat Úřad práce ČR za účelem podání žádosti o jednorázovou sociální dávku či o dlouhodobou podporu (po individuálním posouzení poradí pracovníci Úřadu práce), jejímž výsledkem bude možné přiznání nároku Úřadem práce.
  • Upozorňujeme na to, aby spotřebitel nastalou situaci neřešil rychlou a nebezpečnou půjčkou.

 

Zároveň byly mezi spotřebitele distribuovány leták a aktualizovaná brožurka.

 

Praha 22. 12. 2021

 

Kontakt:
Hynek Kalvoda
Asociace sociálního poradenství
Sabinova 3
130 00 Praha 3
E-mail:  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tel. 777 257 568

 

 

BROŽURA S NÁZVEM " VEDENÍ OSOBNÍHO A RODINNÉHO ROZPOČTU" KE STAŽENÍ ZDE: BROŽURA

20.7.2021

 

 

LETÁK S NÁZVEM "ZÁKLADNÍ PRAVIDLA VEDENÍ OSOBNÍHO A RODINNÉHO ROZPOČTU KE STAŽENÍ ZDE: LETÁK

20.7.2021

mpo-logo


Tento projekt je realizován za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky.